söndag 3 augusti 2008

Patrullriks Mjösjöliden


Bussarna kom på söndagsmorgonen och efter några timmar hade vår socken fyllts med tält, spisar, matbord o en massa scouter. Allt flöt på bra tills en pojke högg sig i fotknölen och fick åka in till Piteå för att gipsas. Han mår bra och fick privattaxi i form av fyrhjulingssläp de längre sträckorna under hela lägret.

Nu sitter vi på bussen hem och har just lämnat Uppsala. Det känns som alla är nöjda efter lägret. Vi har haft strålande solsken nästan hela veckan, med endast lite regn då byarna runtom fick hagel och tromber. Vi hade verkligen Gud med oss! Han fanns verkligen med i torsdags med när en pojke föll 5 m. från höghöjdsbanan och kom undan med ett benbrott.

Som alltid var det vemodigt att lämna patrullriks. Det går varit en toppenvecka och för mig personligen så har jag inte varit så avslappnad på väldigt länge som jag varit den här veckan. Jag undrar om inte paradiset är som ett stort scoutläger...
Kramar/Sofie

1 kommentar:

pernilla sa...

Om paradiset är ett scoutläger vill jag inte dit! Jag hoppas det finns hotellversionen i så fall. 1000 kramar från mig!