söndag 31 augusti 2008

Flytt, grönan och planering


Det var ett tag sen och mycket har hänt sedan sist. Det största är att vi har fått tag på lägenhet, om det nu har undgått någon. En skapligt billig 3:a nära stan. Vi flyttar om en månad. Det ska verkligen bli underbart att skapa ett gemensamt hem.

Fast jag kände en fläkt av separationsångest häromdan. Efter fyra år på Råslätt kommer jag ändå att sakna det: Den avslappnade atmosfären, de stora gröna ytorna, närheten till allt, som butik, gym och bibliotek. Dessutom kommer jag sakna (o)livet av lekande barn. Men mestadels kommer jag sakna atmosfären tror jag.

Nu en förklaring av bilden. Sitter ännu en gång på en buss på E4:an söderut. Vi har varit på Gröna Lund med jobbet idag. Det första vi gjorde var att kolla på skyltarna som vi gjort :p. Under min första dag på jobbet folierade jag delar av den stora skylten till bergochdalbanan. Efter att vi kollat in skyltarna och blivit lite stolta, blev det åka av. Otroligt roligt! Jag bangade bara Fritt Fall/Tilt (bilden). Jag stod och kollade på när kompisar åkte istället, men blev aldrig helt övertygad. Riffe åkte den två gånger och är nu helsugen på fallskärmshopp, vilket även jag varit länge, så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge till vi kan göra det. Men först tar vi flytt, bröllop och smekmånad. Det är nog att tänka på ändå minsann.

Bröllopsplanerna går framåt. Vi träffade hotellägarna för någon vecka sen och det känns toppen. De satsar verkligen på att det ska bli så bra som möjligt för oss och lokalen är så fin.

We hears off
Kram/Sofie

Inga kommentarer: